Kilka dni temu dostałem list od „mojego” OFE…

…z wiadomą informacją o tym że do końca Lipca muszę się zadeklarować że chce być i OFE i w ZUS, bo inaczej w całości będę w ZUS. Zirytowało mnie to bardzo z kilku powodów:

  • lata temu po pierwszej pracy, musiałem przystąpić do OFE. Pamiętam że poświeciłem dzień na znalezienie najlepszego, tylko po to żeby odkryć że „fizycznej” placówki w okolicy nie ma, i musiałem poświecić kolejny dzień na znalezienie jakieś możliwości zapisania się przez internet.
    Na szczęście pośrednik którego znalazłem, okazał się porządny,
  • Normalnym rozwiązaniem byłoby przyjęcie że brak reakcji, oznacza zachowanie status quo, a nie na odwrót. Ale władza ten „myk” zrobiła w ściśle określonym celu, i im więcej ludzi będzie w ZUS, tym dla nich lepiej, tak więc irytuje, ale nie dziwi,
  • ogólnie ten system emerytalny, szumnie nazwany: „solidarności społecznej”, i „wolność wyboru” z nim związana mnie wkurwia na maxa.

Co zrobię ?
Nic.
Dlaczego ?
Bo wolałbym być w OFE, ale po ciągłych „amputacjach” jakie władza im robi, podejrzewam że niedługo ich wcale nie będzie. Tak więc nie widzę sensu potwierdzania chęci bycia w OFE , tylko po to żeby gdzieś we Wrześniu przenosić do innego, bo „mój” z braku klientów upadnie, czy coś.

Ale list nie wywołał samych negatywnych emocji. Rozbawił mnie „wzór wyjaśniający”:
pi_i_sigma
Podejrzewam że jakby walnęli jeszcze całkę podwójną, to by bardziej niż już jest, przekazu nie „zaciemniło”. Zwłaszcza dla „chómanistów”.

Skomentuj

