Linijka

Bardzo dawno nie było żadnego poradnikowego wpisu, więc czas nadrobić zaległości 🙂
Jakiś czas temu potrzebowałem coś wymierzyć na ekranie, a jako że pomysł przystawiania linijki do monitora, niezbyt mi odpowiadał, „pogrzebałem” w internecie. Nie miałem zbyt wygórowanych wymagań, w sumie tylko jedno – by można było „przykleić” taką wirtualną linijkę, tak aby zawsze była na wierzchu. Odnalazłem taką tutaj:
http://onscreenruler.nfshost.com/
Prosty, darmowy program który oprócz wspomnianego „stay on top”, może także zmieniać swoją przezroczystość, jednostki miary, itp:

Opcje ustawia się poprzez PPM na linijce, a w niektórych wypadkach, poprzez skróty klawiszowe. Na stronie jest ładnie opisane, co i jak .
Dla tych co mają problemy z angielski, lub im się nie chce czytać:
– F2  – orientacja (pionowa, pozioma)
– F3 – jednostki miary,
– F5 – pozostanie na wierzchu.

Skomentuj

